tromaktiko: «Η μουσική είναι η παγκόσμια γλώσσα»

Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

«Η μουσική είναι η παγκόσμια γλώσσα»



Δεκαπέντε χρόνια έχουν περάσει από εκείνη τη μαγική και αξέχαστη βραδιά του 2002, όταν η κορυφαία σοπράνο Αντζέλα Γκεοργκίου είχε...
μαγέψει το κοινό του Ηρωδείου, μαζί με τον τότε σύντροφό της στη σκηνή και στη ζωή, τον Γαλλοϊταλό τενόρο Ρομπέρτο Αλάνια.

Σε λίγες ημέρες, συγκεκριμένα το προσεχές Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου, η μεγάλη ντίβα θα επιστρέψει στο ρωμαϊκό ωδείο, αυτή τη φορά όμως για ένα πρόγραμμα που θα συνδυάσει όπερα, τραγούδι και μιούζικαλ, με παρτενέρ τον Μάριο Φραγκούλη.

Τη στιγμή που επικοινωνούμε μαζί του, ο δημοφιλής Ελληνας ερμηνευτής έχει ακόμη την έξαψη από την πρόβα με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, που έχει μόλις τελειώσει. Μιλάει με μεγάλο ενθουσιασμό για τη συναυλία, που έχει τίτλο «My world» (Ο κόσμος μου), επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται για μια «κλασική» συναυλία, αλλά για ένα μεγάλο πρόγραμμα που ενώνει τον κόσμο της όπερας με αυτόν του κλασικού crossover. Μια συναυλία από την οποία ο κόσμος θα φύγει τραγουδώντας αγαπημένες μελωδίες, λέει χαρακτηριστικά.

Η βραδιά θα ξεκινήσει με αμιγώς οπερατικά ακούσματα, με την Αντζέλα Γκεοργκίου να ερμηνεύει άριες από τους μεγάλους της ρόλους, όπως Τόσκα, Κάρμεν, Αντριάνα Λεκουβρέρ, αλλά και ντουέτι με τον Μάριο Φραγκούλη, ο οποίος επίσης θα ερμηνεύσει κλασικό ρεπερτόριο. Στο ίδιο πνεύμα θα ερμηνεύσουν κλασικά τραγούδια και ναπολιτάνικες καντσονέτες, όπως η «Γρανάδα» ή το «Ο σόλε μίο», που χαρακτηρίζονται μεν από την κλασική φόρμα, αλλά είναι και πολύ επικοινωνιακά.

Το «Φάντασμα της όπερας»

Επίσης δεν θα λείψει και το μεγάλο μουσικό θέατρο του εικοστού αιώνα, τα μιούζικαλ του Λέοναρντ Μπέρνσταϊν και του Αντριου Λόιντ-Βέμπερ, όπως το «Φάντασμα της όπερας». Αλλά και κάποια τραγούδια από όλο τον κόσμο, που η Γκεοργκίου έχει συμπεριλάβει εδώ και καιρό στο ρεπερτόριό της.

Για τον Μάριο Φραγκούλη η έννοια του κλασικού crossover δεν έχει να κάνει τόσο με την ανάμειξη των μουσικών ειδών όσο με την ένωση της κλασικά εκπαιδευμένης φωνής με έναν πιο επικοινωνιακό τρόπο ερμηνείας. Είναι κάτι που συσχετίζει άμεσα με τον μεγάλο τενόρο Μάριο Λάντσα, καλλιτέχνη-ίνδαλμα για πολλούς τραγουδιστές.

Στην ερώτηση, αν στην εποχή που η μετάδοση παραγωγών όπερας στους κινηματογράφους γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, θα μπορούσε να φανταστεί τον εαυτό του να πρωταγωνιστεί σε ταινία όπερας όπως το πρότυπό του (η ερμηνεία του Μάριο Λάντσα στην ταινία «Ο

Μεγάλος Καρούζο» άφησε εποχή), ομολογεί πως είναι κάτι που θα το ήθελε πάρα πολύ, όπως και το να συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή, αν και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια σαφής πρόταση στον άμεσο ορίζοντα. Μετά την Αθήνα, το πρόγραμμά του προβλέπει περιοδεία σε Αυστραλία και Βόρεια Αμερική.

Ο σπόρος για την αθηναϊκή συναυλία μπήκε τον Φεβρουάριο στο Λονδίνο, όταν η διάσημη Ρουμάνα αοιδός αποθεώθηκε ως Αντριάνα Λεκουβρέρ του Τσιλέα στη Βασιλική Οπερα του Κόβεντ Γκάρντεν, εορτάζοντας με μια ιστορική ερμηνεία τα 25 χρόνια συνεργασίας με το σπουδαίο αυτό θέατρο που τόσο την ανέδειξε – εκεί ξεκίνησε τη λαμπρή διεθνή σταδιοδρομία της ως Τσερλίνα («Ντον Τζοβάνι») το 1992.

Οι δύο μουσικοί συναντήθηκαν σε μια κοινή φάση καλλιτεχνικής ωριμότητας (είναι άλλωστε σχεδόν απολύτως συνομήλικοι) και με την κοινή τους αγάπη για τον καλό λόγο και την καλή μουσική επεξεργάστηκαν ένα πρόγραμμα με τον αρχιμουσικό Γιουτζίν Καν, έμπειρο συνεργάτη πολλών σπουδαίων καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων η Μαρία Κάλλας, την οποία συνόδευσε ως νεαρός πιανίστας στα Master Class που παρέδωσε τη δεκαετία του 1970 στη Σχολή Τζούλιαρντ.

Δεκαέξι γλώσσες

Η Αντζέλα Γκεοργκίου από την πλευρά της ανυπομονεί να ξανατραγουδήσει για το αθηναϊκό κοινό και επιμένει στον διεθνή χαρακτήρα της μουσικής, αφού η ίδια έχει τραγουδήσει σε τουλάχιστον δεκαέξι γλώσσες. Θα την ακούσουμε να τραγουδάει ιταλικά, γαλλικά, ισπανικά, ρουμάνικα (και αν κρίνουμε από το παρελθόν, ίσως και ελληνικά). Η μουσική, καταλήγει, είναι η παγκόσμια γλώσσα που πάντοτε θα μας φέρνει όλους κοντά.

​​Αντζέλα Γκεοργκίου, Μάριος Φραγκούλης, «My world», Θέατρο Ηρώδου Αττικού, Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου, 9 μ.μ. Την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών διευθύνει ο Eugene Khon.
Πηγή
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!